Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på mange spørgsmål

Finder du ikke svar på dine spørgsmål herunder, er du velkommen til at skrive en e-mail til msksvoem@gmail.com

Hvordan tilmelder jeg mig et hold?

For tilmelding, skal du oprette en brugerprofil, vælge et hold og betale med Dankort. Der skal oprettes en profil til den der skal på hold, er den forkerte alder angivet, kan man ikke tilmelde sig det ønskede hold. Der SKAL angives den mailadresse som I tjekker jævnlig, da kvitteringen for en gennemført betaling og fremtidig kommunikation, klub til medlem, vil blive sendt til den angivet e-mailadresse. Der SKAL angives et funktionelt mobilnummer, så akutte aflysninger kan videregives denne vej. Før der kan tilmeldes et hold, skal I acceptere klubbens gældende regler.

Er vi automatisk tilmeldt til næste sæson?

Nej – Men I vil ca. 14 dage før vi åbner for tilmelding, sende jer en mail, med mulighed for gentilmelding. Tilmelder man sig ikke inden den frist der er angivet i mailen, går pladsen videre.

Udmeldelse?

Udmeldelse skal ske via msksvoem@gmail.com. Udmeldelse kan ikke ske via klubbens instruktører. Tilmelding er bindene, og derfor refunderes kontingentet ikke. Flytning mellem hold udløser ikke ekstra gebyr.

Hvad er oprykningsproceduren?

I svømmeskolen skal i forældre ikke tage stilling til hvornår jeres børn skal rykke op i niveau. De børn, der vurderes til at skulle rykke op på et højere niveau, vil blive orienteret herom af deres træner. Bliver man således ikke kontaktet, eller barnet har hørt noget fra træneren, betyder dette at det pågældende barn vil få mest ud af, at blive på det nuværende niveau.

Jeg vil gerne svømme konkurrence, hvad gør jeg?

I Midtsjællands Svømmeklub har vi ikke konkurrencehold. Hvis træneren har lyst, kan denne dog godt tilbyde at tage til stævner uden for klubben med holdene.

Mit barn er blevet filmet/optræder på et billede må vi det?

Ved tilmelding af hold og godkendelse af vores gældende regler, skriver i under på, at trænere og bestyrelsesmedlemmer i Midtsjællands Svømmeklub, må tage billeder eller videoklip til brug for hjemmesiden, nyhedsbrevet o.l. (se mere herom under Betalingsbetingelser).

Jeg får ikke svar på min henvendelse, hvad gør jeg?

Det hænder at der i perioder (navnlig ved sæsonopstart og afslutning) kan være så travlt, at alle mails ikke bliver besvaret lige hurtigt. Til dette beder vi jer om, at være tålmodige. Alle mails sendt til mailto:msksvoem@gmail.com bliver set og taget stilling til. Det nytter ikke noget, at spørge trænerne i hallerne, da disse intet har med administrationen at gøre. I bedes huske på, at Midtsjællands Svømmeklub er baseret på frivilligt arbejde.

Holdet har været aflyst, får vi erstatning?

Det hænder yderst sjældent, at vi må aflyse hold på grund af sygdom. Vores instruktørteam gør alt for, at bemande holdene for hinanden. Oftest skyldes en aflysning, at der er stævne eller også kan force major , så som opkast eller afføring i vandet, (fækal lækage), være årsag til, at bassinet er lukket og holdene derfor er aflyst. Uanset grunden for aflysningen, så vil der ikke betales erstatning. Der vil, i det omfang det er muligt, kunne gives en kompenserende gang.

I kan som forældre hjælpe til med, at mindske risikoen for aflysninger, ved at følge nedenstående råd.

  1. Sørg for, at jeres børn har været på toilettet inden undervisningen starter.

  2. Undgå at jeres børn spiser et stort måltid lige op til undervisningen.

  3. Hold syge børn hjemme.

Hvor ligger glemte sager?

I alle haller er der en glemmekasse hvor sagerne er glemt. Midtsjællands Svømmeklub kan ikke drages til ansvar for glemte sager.

Må mit barn af modsatte køn følge med mig i omklædningsrummet?

Drenge og piger op til 7 år må gerne opholde sig i modsatte køns omklædningsrum. 7 år og opefter skal være i samme køns omklædningsrum.

Jeg ser aldrig en bademester i hallerne, er mine børn i trygge hænder?

Fra Midtsjællands Svømmeklubs side, er der krav om, at mindst en person i svømmehallen skal være myndig og have bestået bassinprøven. Således skal alle vores instruktører have taget og gennemført bassinprøven og gennemgået førstehjælpskursus. Den skal fornyes hver 18 måned. Så ja, Jeres børn er i trygge hænder.

Er der familierabat?

Nej, vi tilbyder ikke familierabat.

Kan man tilmeldes et hold efter sæsonstart?

Ja, vi optager løbende medlemmer på alle hold med ledige pladser.

Er der rabat ved tilmelding senere på sæsonen?

Ja, vi nedsætter kontingentet ca. i sidste halvdel af sæsonen.

Jeg er på venteliste, hvad betyder det?

Der er begrænset antal pladser på holdene, men man skal skrive sig på venteliste. Dette er gratis. Kommer der en ledig plads på holdet i købet af sæsonen, vil I få tilsendt en mail. Venteliste-pladsen er kun gældende for én sæson. Interne flytninger har præcedens over ventelister, hvorfor det godt kan svare sig, at begynde på et alternativt hold og flytte i købet af sæsonen, hvis der bliver en ledig plads.

Kan jeg bestille klubtøj?

Vi kan desværre ikke pt. Tilbyde dette.

Hvad skal jeg medbringe til stævne?

Indendørs aerobic/løbesko, badedragt/badebukser, T-shirt, shorts, klipklappere, drikkedunk, svømmebriller, badehætte og håndklæder.

Badedragt/badebukser er naturligvis det vigtigste. Det er vigtigt af have mere end et par svømmebriller med. Går ens briller i stykker (f.eks. at elastikken springer), er det vigtigt, at have et ekstra par ved hånden.

Bemærk at ikke alle instruktører, tilbyder at tage deres hold til stævne.

Må forældreovervære undervisningstimen?

Forældre må gerne overvære undervisningen/træningen.

Vi vil dog gøre opmærksom på, at alle instruktører kræver ro og fokus, under undervisningen. Vi kræver, at vi som undervisere kan få børnenes opmærksomhed. Det kan være vanskeligt, hvis der er forældre ved bassinkanten. Børnene vil jo gerne vise mor eller far, hvad de kan. Det kan virke forstyrrende for læringen i situationen, hvor fokus mistes fra der, der undervises i, hvis forældre involvere sig, mens der undervises.

Mit barn er bange for, at få hovedet under vand, hvad gør I?

Du kan være sikker på, at vores instruktører imødekommer svømmernes individuelle udviklings potentiale og afsæt for at turde opholde sig i det våde element. Vores undervisning er tilrettelagt efter anbefalede læringsteorier på området. Børn er bedst til, at gøre det, de gør meget og erfaringerne lagres i kroppen. Derfor må barnet ”om programmerer sig selv”, hvis de vil i gang med at være i det dybe vand og opleve den tryghed der skal til. De skal have lige så mange gode og trygge oplevelser med hovedet under vandet, som de har med hovedet over vandet. Antallet af gentagelser betyder en del, hvorfor vi anbefaler, at I bruger noget ekstra tid i svømmehallen sammen med dem. Det er jo de nye, gode erfaringer, de skal indsamle.

Hvilket udstyr skal medbringes til undervisningen?

Vi kræver, at børnene har svømmebriller med, (ikke at forveksle med dykkermaske), der er dog nogle øvelser, hvor de skal tages af. Ud over svømmebriller, er det også en god ide at anskaffe sig nogle tætsiddende badebukser, da løse badeshorts med eller uden lommer, giver unødvendigt besvær for barnets bevægelse i bassinet. Til langt hår, er en badehætte en god løsning og ellers SKAL der benyttes hårelastik.

Skal jeg bruge elastik i håret?

Alle børn med langt hår SKAL have en hårelastik i. (Vi oplever, at flere ellers må stoppe op, for at tage håret væk fra ansigtet).

Må vi benytte bassinet og sauna før og efter undervisningstimen?

Nej, I må ikke gå i vandet før den ansvarlige instruktør giver jer lov, ligeledes skal i gå op af vandet, når i for besked om dette. Saunaer må ikke benyttes, da vores instruktører, skal sikre sig at alle har forladt hallen, før de må tage hjem.

Kan man få en prøvetime?

Ja du kan sagtens få en prøvetime på de hold, hvor der er pladser ledig. For at booke en prøvetime, skal du oprette en profil. Hos os, er en prøvetime gratis, men det er kun muligt at få én

SE I ØVRIGT BETALINGSBETINGELSER